• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

زلزله، خساراتی به برخی خانه های لامرد فارس وارد کرد

  • 01 تیر 1401 - 12:16
زلزله، خساراتی به برخی خانه های لامرد فارس وارد کرد

۱۵ زلزله با میانگین بالای سه ریشتر از شامگاه سه‌شنبه و بامداد امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ شهرستان لامرد در استان فارس و در همسایگی هرمزگان را لرزاند که بزرگترین آن به بزرگی چهار ریشتر در ساعت ۵و ۵۶ دقیقه چهارشنبه بود که در اثر وقوع آن سه خانه مسکونی دچار ترک خوردگی و خسارت جزئی شد.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد روز چهارشنبه در این زمینه گفت: طبق رصدی که توسط تیم های هلال احمر در شهرستان لامرد صورت گرفته است تا این لحظه سه منزل مسکونی دچار ترک خوردگی جزئی بوده است.
محمود قادری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین مسیر لاور چهو (گردنه برم) که برای مدتی و پس از وقوع این زلزله و با احتمال ریزش کوه مسدود شده بود هم باز است و هم اینک تردد به سهولت انجام می شود.
او گفت: نیروهای هلال احمر لامرد در آماده باش کامل هستند و اگر خدایی ناخواسته حادثه ای روی دهد در اولین فرصت ممکن در محل حاضر خواهند شد.
قادری همچنین از اعزام سه تیم پیش رو از نیروهای امدادی هلال احمر لامرد به استان هرمزگان در پی وقوع زلزله بامداد امروز خبر داد.
رییس جمعیت هلال احمر لامرد گفت: با اعلام زلزله پنج و دو دهم ریشتری بامداد امروز چهارشنبه در استان هرمزگان، سه تیم پیشرو از هلال احمر شهرستان لامرد به سمت مناطق اصلی زلزله در استان هرمزگان حرکت کرد.
قادری گفت:وظیفه تیم های پیشرو، پایش منطقه و بررسی خسارت های احتمالی است که این تیم ها با تمام تجهیزات از شهرستان لامرد در استان فارس به سمت مناطق هم مرز در استان هرمزگان حرکت کرده اند.

اعزام گروه‌های کارشناسی به منطقه
مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری فارس هم گفت: در پی وقوع زلزله‌ای در شهرستان لامرد فارس تیم های کارشناسی و ارزیابی به محل اعزام شدند.
خلیل عبدالهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه زمین‌لرزه‌هایی به فاصله یک ساعت، لامرد در استان فارس را لرزاند که بزرگترین آنها زلزله‌ای با شدت ۶ ریشتر بوده است‌.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تیم‌های کارشناسی به محل اعزام شدند اما هیچ خسارت مالی و جانی اعلام شده است.
وی افزود: آخرین زلزله هم ساعت هشت صبح امروز با بزرگی ۶ ریشتر گزارش شد.

دو تیم ارزیاب از هلال احمر به لامرد فارس اعزام شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: دو تیم ارزیاب از هلال احمر لامرد به مناطق متاثر از زلزله در جنوب استان فارس اعزام شد.
حسین درویشی افزود: در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در منطقه بندر مقام استان هرمزگان که ساعت یک و ۳۶ دقیقه بامداد امروز یکم تیرماه رخ داد و احساس این زمین لرزه در بخش هایی از مناطق جنوبی فارس، همه نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان های جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمده و دو تیم ارزیاب از هلال احمر لامرد جهت ارزیابی مناطق متاثر از زلزله در استان فارس اعزام گردید.
وی اظهار داشت: طی بررسی های میدانی از روستاهای شهرستان لامرد ، خبر از عدم هرگونه خسارت جانی می دهد اما با توجه به وجود پس لرزه های متعدد ، حالت وضعیت اضطراری ویژه هلال احمر شهرستان لامرد همچنان پا برجاست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان های لار، مهر، گراش، اوز و خنج نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

زلزله چهار ریشتری ساعت ۵ و ۵۶ دقیقه و ۴۲ ثانیه چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ در لامرد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۸ کیلومتری لامرد فارس، ۲۷ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۲۹ کیلومتری اشکنان فارس، رخ داد.
کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۲۲ عرض شمالی و ۵۳.۳۱ طول شرقی ثبت شده است.
گفتنی است ۲ شهرستان جنوبی لامرد و لارستان در استان فارس به عنوان شهرستان های معین در ستاد مقابله با بحران است.
 شهرستان لامرد در جنوب استان فارس واقع است.
به گفته کارشناسان، تعدد زلزله نشانگر زلزله با ریشتر بالا نیست.

ثبت دیدگاه