• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

نانوایی‌های فارس به بهانه نبود آرد اجازه تعطیلی ندارند

  • 30 خرداد 1401 - 16:20
نانوایی‌های فارس به بهانه نبود آرد اجازه تعطیلی ندارند

سخنگوی کارگروه اقتصادی تنظیم بازار استان فارس گفت: هیچ نانوایی در استان به بهانه نبود آرد اجازه تعطیلی ندارد و حتی اگر کمبود آرد دارند باید اعلام کنند تا توسط اداره کل غله استان، آرد مورد نیاز آنها تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی زاد، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: نانوایی ها با توجه به ارتباط زیاد مردم با آنها دارای حساسیت زیادی هستند و نظارت بر آنها نیز با دقت دنبال می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بخشنامه ای مبنی بر لزوم رعایت ساعت پخت از سوی نانوایی ها صادر شده و همچنین تاکید شده که نانوایی ها حق تعطیلی خارج از نوبت نیز ندارند.
او اظهار داشت: بر اساس تصمیم جدید، در کلانشهر شیراز، ساعت شروع فعالیت نانوایی‌ها که قبلا چهار و ۳۰ دقیقه صبح بود به پنج و ۳۰ دقیقه افزایش یافته و ساعت اتمام فعالیت آنها نیز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به ۲۱ و ۳۰ دقیقه تغییر پیدا کرده است.
ربانی زاده گفت: به ۳۳ نانوایی نیز به شکل مشخص اعلام شده که یک شیفت اضافه پخت کنند و آرد مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: نانوایی ها شرایط را در نظر بگیرند چرا که بسیاری از شهروندانی که قبلا نان فانتزی مصرف می‌کرده‌اند به سمت استفاده از نان سنتی آمده اند و همین مساله باعث افزایش تقاضا شده است.
ربانی زاده گفت: همچنین کارتخوان های جدیدی که در نانوایی ها نصب شده نیز ممکن است اندکی باعث طولانی شدن صف نانوایی ها شود و لذا قبلا اعلام کرده ایم که نانوایی ها نباید به شکل انحصاری فقط از این کارتخوان های هوشمند استفاده کنند بلکه کارتخوان های دیگر بانک ها نیز باید در دسترس شهروندان باشد تا از آنها نیز استفاده شود.
وی گفت: سیستم هوشمند گندم از مزرعه تا تبدیل شدن به نان و رسیدن به سفره مردم حتما پیگیری خواهد شد تا آرد مورد نیاز مردم سر از جای دیگری درنیاورد و در روند تامین نان مردم با مشکل مواجه نشویم.

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه 
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه گفت: بخشنامه ای در جهت چگونگی وصول مالیات مربوط به سال ۱۴۰۰ صادر شده که مدیر کل امور مالیاتی استان در بین کسبه حضور یافته و شفاف سازی کردند و ایراداتی هم که بوده برطرف شده است.
ربانی زاده گفت: باید در این اموری که ابلاغ می شود بازخوردها بررسی شود و اگر مسائلی که مطرح می‌شود به حق باشد نسبت اصلاح آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: در خصوص برخی ضرایب تعیین مالیات نیز بازنگری صورت گرفته و ابلاغ نیز شده است و بررسی ها نیز نشان می دهد که این اقدام رضایتمندی کسبه را نیز به دنبال داشته است.

تشکیل پنج هزار و ۳۰۰ پرونده تخلف گران فروشی
سخنگوی کارگروه اقتصادی تنظیم بازار استان فارس گفت: با توجه به افزایش غیر معمول قیمت در برخی اقلام، دستگاه های نظارتی ورود کردند و در همین ارتباط پنج هزار و ۳۰۰ پرونده تخلف تشکیل شد.
ربانی زاده افزود: در راستای اصلاح اقتصادی سه اصل تامین، توزیع عادلانه و نظارت را در نظر گرفتیم و سه گروه کالایی را نیز معرفی کردیم که گروه اول کالاهایی بود که دولت برای آنها سقف قیمت تعیین کرده بود، گروه دوم کالاهای تاثیرپذیر از گروه اول و گروه سوم نیز کالاهایی که ارتباطی با طرح تحول اقتصادی نداشت اما تاثیرپذیر از تغییر قیمت های عمومی بودند.
وی ادامه داد: انتظار داریم که کسبه و صنوف که خودشان جزئی از مردم هستند در این دوره گذار همکاری کنند تا اجحافی در حق مردم نشود و به اهداف مورد نظر نیز دست یابیم و آرامش مد نظر بر بازار حاکم شود.

سقف افزایش اجاره بها در کلانشهر شیراز ۲۰ درصد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، در خصوص وضعیت اجاره بها نیز گفت: بر اساس مصوبه اخیر سران قوا، سقف اجاره بها در مراکز استان ها و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله شیراز حداکثر ۲۰ درصد تعیین شده است.
ربانی زاده افزود: بحث اجاره مسکن از جمله مواردی است که حساسیت زیادی دارد و این موضوع دغدغه استاندار فارس و اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان نیز هست و برای ساماندهی این بخش تاکنون اقداماتی نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا، جلساتی با اتحادیه املاک داشته‌ایم تا بتوان این مساله را به خوبی مدیریت کرد.
او اظهار داشت: در شرایط  فعلی، همراهی و مساعدت می‌تواند بسیار موثر باشد و همه باید به عنوان اعضای یک جامعه با هم همکاری کنیم تا مشکلاتی که در بحث افزایش قیمت‌ها از جمله اجاره بهای مسکن وجود دارد را پشت سربگذاریم.

ثبت دیدگاه