• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

کاهش تزریق روزانه واکسن کرونا در فارس

  • 22 خرداد 1401 - 16:13
کاهش تزریق روزانه واکسن کرونا در فارس

با مقایسه آمارهای روزانه اعلامی از سوی علوم پزشکی شیراز، همزمان با فروکش کردن موج‌های ابتلا به کروناویروس، شاهد کاهش شدید تمایل به انجام واکسیناسیون یا تکمیل آن نیز مشهود است.

به استناد آمارهای اعلامی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در فارس، طی یک هفته گذشته در مجموع شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها حدود ۲ هزار نفر برای دریافت واکسن مراجعه داشته‌اند که اکثر این آمار مربوط به دُزهای تکمیلی بوده است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون تعداد ۸ میلیون و ۸۷ هزار و ۹۶۹ دُز واکسن به اعضای گروه‌های هدف در شهرستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز، تزریق شده است.

این گزارش حاکیست که از کل واکسن‌های تزریقی، سه میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۱۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۳۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۱۵ دُز نوبت سوم بوده است.

به گزارش ایسنا، برپایه آمارها از آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این همه گیری تا صبح روز یکشنبه ۲۲ خرداد، مجموع کل مبتلایان قطعی شناسایی شده، ۶۲۸ هزار و ۹۶۲ نفر بوده‌اند که بیماری این افراد با انجام ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۱۳۰ تست، مثبت تشخیص داده شده است.

براساس همین آمار، روند تعداد بیماران روزانه نیازمند بستری در بیمارستان نیز در استان فارس همانند اکثر نقاط کشور، روند کاهشی داشته و به ۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

شمار کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی استان فارس ۸۸ نفر است که از این تعداد ۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

این گزارش آماری همچنین حاکیست که موارد فوت براثر کرونا در استان فارس همچنان صفر بوده و تعداد کل جان باختگان این بیماری نیز از ۸۰۳۶ نفر فراتر نرفته است.

گزارش ایسنا حاکی از کاهش شدید حساسیت شهروندان خصوصا در شهرهای کوچک و روستاها، نسبت به رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا است به طوریکه بسیاری از افراد حتی در اماکن سربسته و با جمعیت زیاد، از ماسک استفاده نمی‌کنند.

این درحالیست که مسئولان سیستم بهداشتی و متخصصان بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژی اعتقاد دارند که خطر ابتلا به کروناویروس و گردش این عامل مرموز بیماری‌زا در جامعه هنوز به پایان نرسیده و احتمال افزایش مجدد تعداد مبتلایان همچنان وجود دارد.

ثبت دیدگاه