• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

ششمین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس

  • 18 اردیبهشت 1401 - 8:05
ششمین روز متوالی بدون فوتی کرونا در فارس

آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که ششمین روز متوالی بدون ثبت مورد فوت براثر ابتلا به کووید-۱۹ در این استان ثبت شد.

گزارش آماری روزانه از وضعیت شیوع کرونا در فارس نمایانگر انجام دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۸۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح ۱۷ اردیبهشت و شناسایی ۶۲۷ هزار و ۷۸۲ بیمار مثبت است.

براساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند و با احتساب این تعداد، هم اکنون ۱۲۶ بیمار به دلیل کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

گزارش علوم پزشکی شیراز حاکیست که از بین کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون همچنان هشت هزار و ۳۵ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۹ هزار و ۴۴۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۶۳ هزار و ۳۸۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۰۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۳۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۴۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه