• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸۰۳۳ نفر رسید

  • 08 اردیبهشت 1401 - 8:05
شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸۰۳۳ نفر رسید

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ثبت یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در فارس به هشت هزار و ۳۳ نفر رسید.

براساس گزارش آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۷ اردیبهشت، دو میلیون و ۱۳۲ هزار و ۱۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۷ هزار و ۲۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۹۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۸ هزار و ۴۲۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

براساس این گزارش  در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستانهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۵۵ هزار و ۱۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۵۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۵۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه