• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

شمار جان باختگان کرونایی در فارس به ۸۰۳۰ نفر رسید

  • 02 اردیبهشت 1401 - 11:21
شمار جان باختگان کرونایی در فارس به ۸۰۳۰ نفر رسید

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با فوت بک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری در فارس به هشت هزار و ۳۰ نفر رسید.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه دوم اردیبهشت، دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۶ هزار و ۷۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۹۱۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۱ هزار و ۹۳۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۸۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۶۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۱۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۷ هزار و ۵۵۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۵۰ هزار و ۲۵۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۷۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۹۵ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه