• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

ثبت ۲ فوتی و ۵۹ بستری جدید طی یک روز در فارس

  • 30 فروردین 1401 - 14:01
ثبت ۲ فوتی و ۵۹ بستری جدید طی یک روز در فارس

طبق آخرین گزارش از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی و ۵۹ بستری جدید در بیمارستان‌های فارس ثبت شده است.

گزارش آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح سه‌شنبه ۳۰ فروردین، دو میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۶ هزار و ۳۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

برپایه همین گزارش آماری از وضعیت شیوع کرونا در فارس، با بستری ۵۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و ۲۸ نفر رسید.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۶ هزار و ۷۸۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همچنین در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۴۴ هزار و ۶۰۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۹۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۳۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۷۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه