• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

آغاز توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی در فارس

  • 30 فروردین 1401 - 10:03
آغاز توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی در فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس از آغاز توزیع ٢٠ هزار بسته معیشتی در سراسر استان همزمان با هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان خبر داد.

مرتضی موصلی سه‌شنبه ٣٠ فروردین در آیین اجرای پویش ملی “ایران همدل” در فارس بیان کرد: با طرح موضوع مواسات و کمک‌های مومنانه از سوی رهبر معظم انقلاب طی دو سال گذشته تاکنون، دستاوردهای بسیار خوبی در سطح کشور و استان فارس شکل گرفت و همه مردم و دستگاههای اجرایی و نهادهای انقلابی پای کار آمدند.

او افزود: در ماه مبارک رمضان امسال فعالیت‌های مطلوبی در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های نیکوکارانه و معنویت حاکم بر این ماه برای خدمت رسانی شایسته برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز اقدامات خوبی انجام شد و در ۱۴ روز اول ماه مبارک امسال ٩ هزار نیکوکار جدید به جرگه حامیان اکرام در فارس افزوده شدند و نیکوکاران استان با اختلاف بیش از هزار نفری بالاتر از استان خراسان رضوی، رتبه اول را در این باره به خود اختصاص دادند.

موصلی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان قرار دادیم و با توجه به تجریبات سال‌های قبل به مانند گذشته، استان فارس در این برنامه هم بدرخشد.

او خاطرنشان کرد: همچنین با کمک نیکوکاران، ۲۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه تهیه شده که امروز به صورت همزمان در فارس توزیع می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: در کنار توزیع بسته‌های معیشتی نیز طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده از ابتدای ماه رمضان اجرایی شده است.

موصلی افزود: از آنجا که یکی از سنت‌های حسنه اسلامی افطاری دادن به ویژه به نیازمندان است همه مساجد، دستگاههای مختلف، گروههای جهادی وابسته به سپاه و بیش از ۴٠٠ مرکز نیکوکاری حدود ۱۶۴ مرکز آشپزخانه مهدوی در مساجد و پایگاههای مختلف بسیج را به کار پخت و طبخ غذای گرم اختصاص داده‌اند.

عبدالعلی کریمی، معاون منابع انسانی استانداری فارس هم در این مراسم بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) حداقل ۲ مرتبه نصفی از اموال خود را به ایتام بخشیدند امیرالمومنین (ع) نیز الگوی اصلی و اسلامی ما در کمک و یاری به مستمندان بودند.

او با بیان اینکه مردم و خیرین باید پای کار بیایند، گفت: سرپرستی ایتام و مستمندان است که یکی از کارهای پسندیده محسوب می‌شود که در این زمینه فعالیت خوبی شکل گرفته است.

معاون منابع انسانی استانداری فارس تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج برای حمایت از محرومین استفاده و راهکارهای مختلف هم برای رسیدن به این هدف باید بررسی شود.

حسن کریمی، معاون اجرایی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم بیان کرد: خداوند در زندگی فرصت‌های طلایی پیش روی انسان قرار می‌دهد که اگر از آن استفاده نشود، قابل جبران نیست.

او افزود: دستگیری از نیازمندان، کمک به فقرا و ایتام یکی از از فرصت‌های طلایی است و خیرین زمان استفاده از این فرصت را به دست آورده‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: رزمایش یک لفظ نظامی است و امروز ما در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم و وقتی فرماندهی کل قوا دستور این رزمایش را می‌دهند، یعنی اینکه باید در این جنگ نابرابر فعالیت بیشتری از خود نشان دهیم تا پیروز از میدان بیرون بیاییم.

معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد: فارس در دو سال گذشته رتبه اول در توزیع بسته‌های معیشتی را در کشور کسب کرده است.

ثبت دیدگاه