• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

۲۷۰ نفر از کارکنان اورژانس فارس تاکنون به سویه اومیکرون مبتلا شده‌اند

  • 29 فروردین 1401 - 12:48
۲۷۰ نفر از کارکنان اورژانس فارس تاکنون به سویه اومیکرون مبتلا شده‌اند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: از ابتدای شیوع سویه اومیکرون تاکنون ۲۷۰ نفر از پرسنل اورژانس فارس به آن مبتلا شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس، محمد جواد مرادیان افزود: از این تعداد ۲۶۸ نفر پس از طی دوره بیماری و بهبودی در محل کار حاضر شده و فقط ۲ نفر از پرسنل هم اینک در قرنطینه هستند.
وی ادامه داد: با وجود  ابتلای این تعداد از پرسنل اورژانس به کرونا، ایثار و از خود گذشتگی خود دیگر همکاران سبب شد که کمترین پایگاه به دلیل ابتلای پرسنل از چرخه عملیاتی خارج شود و پرسنل خدوم اورژانس مانند همیشه در سخت ترین شرایط در کنار مردم حضور داشتند.

انجام افزون بر ۳۰ هزار ماموریت کرونایی
وی، با اشاره به ارائه ۱۹۳ هزار و ۶۳۶ مشاوره تلفنی به افراد دارای علائم تنفسی مشکوک به کرونا یا آنفولانزا در فارس از سوی مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فارس افزود: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس تاکنون به ۳۰ هزار و ۱۳۴ ماموریت در خصوص ویروس کرونا اعزام‌ شده‌اند.
او اظهار داشت: هم اینک ۱۵۵ پایگاه‌ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان جهت خدمت رسانی به مددجویان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.
رئیس اورژانس فارس بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، به تمام شهروندان  توصیه می‌شود ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی  استفاده از ماسک، در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را گرفته و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویند.

اختصاص چهار دستگاه موتورلانس به اورژانس فارس
رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس همچنین گفت: به منظور تقویت ناوگان عملیاتی و موتوری اورژانس استان، چهار دستگاه موتورلانس به این مجموعه اختصاص یافت.
مرادیان افزود: با توجه به وجود ترافیک‌های سنگین در اکثر ساعت های شبانه روز در مناطق شهری شیراز، این موتورلانس‌ها جهت خدمات رسانی سریعتر به شهروندان و کاهش زمان رسیدن به مددجویان اختصاص یافته است.

ثبت دیدگاه