• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

بازدید بیش از ۳۱۳ هزار گردشگر از باغ اِرم شیراز در ایام نوروز

  • 16 فروردین 1401 - 10:32
بازدید بیش از ۳۱۳ هزار گردشگر از باغ اِرم شیراز در ایام نوروز

مدیر مجموعه باغ گیاه شناسی ارم شیراز گفت:از روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین ماه جاری ۳۱۳ هزار و ۱۲۱ گردشگر و مسافر نوروزی از مجموعه باغ گیاه شناسی ارم بازدید کردند.

حمیدرضا ستاری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت حدود ۳۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر از باغ ارم شیراز بازدید کردند که از این مجموع حدود ۳۱۲ هزار و ۶۷۲ نفر گردشگر ایرانی و ۴۵۰ نفر گردشگر خارجی بودند.

مدیر مجموعه باغ گیاه شناسی ارم شیراز ادامه داد: بیشترین تعداد بازدیدکنندگان از باغ ارم مربوط به چهارم فروردین ماه بود که در این روز ۳۱ هزار نفر از این باغ دیدن کردند.

ستاری افزایش تعداد باجه‌های بلیت فروشی‌ و افزایش ساعات بازدید از این باغ را از مهمترین اقدامات برای میزبانی از مسافران نوروزی دانست و گفت: راه‌اندازی باجه ارائه اطلاعات گردشگری، نصب تابلوهای راهنما برای هدایت گردشگران و فعال کردن درِ شماره دو باغ در حاشیه خیابان ارم در ایام نوروز از دیگر اقدامات در این مجموعه برای میزبانی از گردشگران خارجی و داخلی محسوب می‌شد.

باغ ارم یکی از مشهورترین باغ‌های شیراز است که پیشینه آن به دوران سلجوقی بازمی‌شود. این باغ به عنوان یکی از چهار مجموعه جهانی فارس پس از تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به عنوان مرکزی تحقیقاتی در حوزه گیاه شناسی زیرنظر دانشگاه شیراز اداره می شود و از گیاهان منحصر به فرد از جمله سرو معروف شیراز برخوردار است.

باغ ارم شیراز در خیابانی به همین نام در مرکز شهر شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه