• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

مساعدت به کشاورزان خسارت دیده پیگیری می‌شود

  • 10 فروردین 1401 - 13:25
مساعدت به کشاورزان خسارت دیده پیگیری می‌شود

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وقوع سرمازدگی در بخش هایی از فارس و برخی از استان‌های دیگر پیگیر مساعد های لازم به کشاورزان خسارت دیده هستیم.

محمدمهدی برومندی سه‌شنبه ۹ فروردین در حاشیه بازدید از مزارع و باغ‌های خسارت دیده از سرمازدگی در شهرستان بیضا عنوان کرد: بنا به دستور مقام عالی وزارت بازدید های میدانی انجام و با مدیران ارشد استانی و وزارتخانه جلسات لازم برگزار می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: علاوه بر پیگیری مساعدت، بخش‌های تخصصی وزارتخانه در معاونت‌های باغبانی و زراعت توصیه‌های فنی و علمی را برای جبران و رفع مشکلاتی که پیش آمده حتما ارائه خواهند کرد.

برومندی با اشاره به اینکه فارس و شهرستان بیضاء از قطب‌های مهم کشاورزی کشور هستند، گفت: این استان رتبه بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی و تامین نیاز داخلی دارد.

او با بیان اینکه متاسفانه سرمازدگی بسیار شدیدی در چند روز اخیر اتفاق افتاده است، افزود: خسارات قابل توجهی به باغ‌ها و زراعت کشاورزان و بهره‌برداران وارد شده است.

به گزارش ایسنا، در بازدید از مزارع و باغ‌های خسارت دیده شهرستان بیضاء، علیزاده نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

ثبت دیدگاه