• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

مصاحبه انارپرس با دکتر لطفیانی، یکی از فرهیختگان اناری و متخصص قلب و فوق تخصص آنژیو پلاسی

  • 10 تیر 1396 - 12:54
مصاحبه انارپرس با دکتر لطفیانی، یکی از فرهیختگان اناری و متخصص قلب و فوق تخصص آنژیو پلاسی

دکتر فرجام لطفیانی پزشک فوق تخصص آنژیوپلاسی و اهل انار است که در تهران مشغول به طبابت است.

مصاحبه انارپرس را با وی در ادامه می توانید بخوانید.

آقای دکتر لطفیانی در ابتدا کمی از دوران زندگیتان در انار بگویید.
من در سال ۱۳۳۳ در محمد آباد خواجه انار به دنیا آمدم و دوران دبستان را در مدرسه سعدی انار گذراندم. سیکل اول را نیز در مدرسه ای به نام چهارم آبان در انار اخذ کردم و پس از آن به یزد رفته و در آنجا در رشته تجربی ادامه تحصیل دادم. بنده آن زمان استعداد فوق العاده ای در ریاضی داشتم و زمانی که معلم ریاضی تدریس می کرد بلافاصله متوجه می شدم و باتوجه به استعداد بالایی که در ریاضی داشتم می توانستم حتی از معلم ایراد بگیرم به همین دلیل پس از انتخاب رشته تجربی معلمان بنده با توجه به استعدادم در زمینه ریاضی به این انتخاب من اعتراض کردند اما خب من به رشته تجربی علاقه مند بودم و دیپلم تجربی را در اصفهان و در سال ۱۳۵۲اخذ کردم.

 
آقای دکتر دوره های دانشگاهی خود را در کدام یک از دانشگاه ها گذراندید؟
بنده در سال ۱۳۵۲ در دانشگاه تهران پزشکی قبول شدم و سال ۱۳۵۹فارغ التحصیل شدم و پس از آن به کرمان آمدم و تا سال۱۳۶۳به عنوان پزشک عمومی در کرمان طبابت کردم و در سال ۱۳۶۷نیز در رشته تخصص قلب و عروق فارغ التحصیل شدم و سپس در سال ۱۳۷۰ فوق تخصص آنژیو پلاسی را از دانشگاه تهران اخذ کردم و در حال حاضر نیز در تهران مطب دارم و در بیمارستان های پارسیان،ساسان و گاهی هم بیمارستان چمران تهران مشغول به طبابت هستم.

آقای لطفیانی چه سالی از انار رفتید و آخرین بار کی به انار تشریف آوردید؟
بنده سال۱۳۴۹ از انار رفتم و آخرین بار نیز عید نوروز امسال بود که به انار آمدم.

شهر انار برای جنابعالی چه معنا و مفهومی دارد؟
شهر انار شهری متوسط الحال از نظر فرهنگی و اجتماعی است و بایستی از لحاظ فرهنگی بیشتر روی آن کار شود،البته نسبت به گذشته وضعیت آن بهتر شده است اما بازهم فرهنگ ایده آلی ندارد که ان شاالله با مدیریت روی این موضوع شاهد پیشرفت فرهنگی و اجتماعی در انار باشیم.

آقای دکتر لطفیانی چه آرزویی برای زادگاهتان دارید؟
پیشرفت و ترقی و سعادت مندی مردم و همشهریان از لحاظ مادی و معنوی و اینکه با توجه به پتانسیل های بالای مادی انار امیدواریم پیشرفت شگفتی سازی در منطقه و حتی کشور داشته باشند و خوشبختانه بیکاری در انار پایین است و مردم طبع کار کردن دارند.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
همانگونه که عرض کردم در بحث فرهنگی انار بایستی کار شود و بعضا خانواده هایی در انار هستند که در سطح جامعه در راس قرار گرفته اند و خلأ در اجتماع انار به وجود آورده اند و بعضا در فرهنگ انار و اناری مشکل ایجاد کرده اند که اگر این افراد به نحوی به کنار رانده شوند و افرادی که شعور فرهنگی و اجتماعی بالایی دارند روی کار بیایند آینده خوبی برای انار می شود پیش بینی کرد.

ثبت دیدگاه