• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

استاندار فارس: اجازه توسعه صنایع آب بر را در استان نخواهیم داد

  • 13 بهمن 1401 - 8:05
استاندار فارس: اجازه توسعه صنایع آب بر را در استان نخواهیم داد

استاندار فارس گفت: اجازه توسعه صنایع آب بر را در استان نخواهیم داد مگر اینکه اطمینان داشته باشیم که آب مورد نیاز آن از طریق آب خلیج فارس یا پساب قابل تامین است.

محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: به برخی صنایع مانند فولاد از جمله فولاد بختگان و نی ریز هم تذکر داده شده که از سال ۱۴۰۴ دیگر نمی توانند از آب سد، رودخانه یا چاه برای تامین آب مورد نیازشان استفاده کنند بلکه باید یا از آب انتقالی خلیج فارس یا آب حاصل از پساب شهرهای مجاور خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: بخشی از آب سد چشمه عاشق نی ریز هم که بنا بود به صنعت اختصاص یابد را نیز لغو کردیم و مقرر شد که سد فقط آب مورد نیاز آشامیدن و کشاورزی را تامین کند.

ایجاد پنجره ویژه گردشگری در فارس
استاندار فارس با اشاره به ایجاد پنجره ویژه گردشگری در فارس گفت: اگر کسی بخواهد در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث سرمایه گذاری کند به آن پنجره مراجعه می کند و در حضور تمام مدیران مرتبط تقاضای سرمایه گذاری بررسی می شود.
ایمانیه افزود: در حوزه گردشگری همزمان با دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان خواهیم بود.
وی ادمه داد: همچنین در حوزه گردشگری به دنبال این هستیم که تکلیف هتل نیمه تمام خلیج فارس در ورودی شهر صدرا و هتل آسمان شیراز را مشخص کنیم.
او گفت: بنا است که در گام اول به هتل آسمان شیراز مجوز بهره برداری از چند طبقه به شکل موقت داده شود تا تکلیف طبقات بالای آن مشخص شود.

تخصیص اعتبار ۱۴۵۰ میلیارد تومانی مصوبات سفر دولت
استاندار فارس، در خصوص روند اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان هم گفت: تاکنون یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های سفر هیات دولت به استان تخصیص یافته و ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبار تعهدات باقیمانده نیز تا سال ۱۴۰۳ تخصیص خواهد یافت.
ایمانیه، در خصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی این استان هم بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت زیر ساخت و تجهیز اماکن ورزشی، در مجموع ۱۰۲ میلیارد تومان در دو مرحله برای تکمیل ورزشگاه پارس و ورزشگاه شهید سلیمانی سلیمانی شیراز اختصاص خواهد یافت.
وی اظهار داشت: هم اینک استان فارس در بحث تعداد پروژه های ورزشی در حال اجرا در کشور رتبه نخست را دارد.

ثبت دیدگاه