• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

۶۶ درصد صنایع در شهرکهای صنعتی فارس نیازمند سرمایه در گردش هستند

  • 22 دی 1401 - 15:00
۶۶ درصد صنایع در شهرکهای صنعتی فارس نیازمند سرمایه در گردش هستند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: بررسی ها نشان می دهد که حدود ۶۶ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان نیازمند تامین منابع مالی و سرمایه در گردش هستند و ۲۹ درصد نیز مشکل بازار دارند.

سید مصطفی هاشمی در نشست خبری در شیراز افزود: به منظور توانمندسازی واحدهای تولیدی و عارضه یابی صنایع، از تمام ظرفیت های شرکت شهرکهای صنعتی از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و مباحث آموزشی استفاده می کنیم.

کمبود زمین از مهمترین مشکلات شهرکهای صنعتی
وی، یکی از مهمترین مشکلات موجود در شهرکهای صنعتی تقاضامحور به ویژه در مرکز استان را کمبود زمین دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این مهم به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت و در ۱۵ نقطه استان بویژه شهر شیراز و شهرهای نزدیک به آن در جهت توسعه و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید اقداماتی انجام شد.
او اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است، ۳۳ هکتار به مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزوده شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: در زمینه رفع نواقص زیرساختی شهرک های صنعتی نیز تاکنون اقدامات مهمی انجام شده که از جمله می توان به طرح تامین ۴۰ لیتر بر ثانیه آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد که با آبفای شیراز منعقد شده است و امیدواریم با اتمام آن تا پایان امسال، مشکل بحران آب به ویژه در فصل تابستان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع شود.
هاشمی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته در مجموع ۶۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرکهای صنعتی استان با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شد.
او ادامه داد: علاوه بر این، ۳۰۰ لیتر بر ثانیه نیز از پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر شیراز برای تامین بخشی از آب مورد نیاز صنایع در شهرک های صنعتی شیراز و سروستان اختصاص یافت.

ثبت دیدگاه