• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

استاندار فارس: مجتمع فولاد نی‌ریز از واحدهای اقتصادی حمایت مالی می‌کند

  • 11 آبان 1401 - 15:00
استاندار فارس: مجتمع فولاد نی‌ریز از واحدهای اقتصادی حمایت مالی می‌کند

استاندار فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز و بانک شهر گفت: این تفاهم‌نامه با هدف برخورداری واحدهای اقتصادی نیازمند حمایت از منابع و تسهیلات کم‌بهره بانک‌ها منعقد شده و بر اساس آن، مجتمع فولاد نی‌ریز از این واحدها حمایت مالی و اعتباری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه افزود: بر این اساس، مجتمع فولاد نی‌ریز از محل معدل گردش حساب ماهانه خود معادل ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات یکساله با بهره حداکثر ۱۰ درصد به واحدهای اقتصادی که از طریق استانداری معرفی می‌شوند پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: نرخ ۱۰ درصدی این تسهیلات رقم بسیار مناسبی برای سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی است و انعقاد این تفاهم‌نامه قطعا نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت.
استاندار فارس بیان کرد: از سایر بانک‌ها و واحدهای اقتصادی نیز درخواست داریم که برای انعقاد تفاهم‌نامه مشابه اقدام کنند و سهم پررنگ تری در ایفای مسئولیت اجتماعی و توسعه استان داشته باشند.
ایمانیه افزود: یکی از سیاست‌هایی که در حوزه پیگیری مسئولیت اجتماعی واحدهای اقتصادی دنبال می‌شد این بود که ما از محل گردش موجودی حساب واحدهای اقتصادی بزرگ بتوانیم منابع و تسهیلاتی کم بهره در تعامل با بانک‌های استان خلق کنیم و این تسهیلات کم‌بهره را به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌ فعال که نیازمند سرمایه در گردش هستند قرار دهیم.
وی ادامه داد: منابع بانکی و تسهیلات دولتی در بخش سرمایه در گردش محدودیت‌های بسیاری دارد و سهم تسهیلاتی که هر سال به منظور اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان‌ها اختصاص می‌یابد نیز بسیار ناچیز است که آن عدد نیز به واحدهای تولیدی خاص در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته تعلق می‌گیرد.
مجتمــع فولاد غدیر نی‏‌ریــز یکی از هفت طـرح تولید فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در جهت توسعه غیر متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد در شهرستان نی ریز استان فارس راه اندازی شده است.
شهرستان نی‌ریز در ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه