• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق توسط صنایع فارس

  • 31 خرداد 1401 - 8:25
کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق توسط صنایع فارس

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس، با اشاره به همکاری صنایع این استان در مصرف برق و کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف توسط آنها گفت: این کاهش سبب شده که تا امروز نیازی به اعمال خاموشی در سطح استان نداشته باشیم.

حمید رضا کریمی فرد، روز دوشنبه  در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: ضرورت دارد که به منظور مصرف بهینه برق در واحدهای صنعتی، راهکارهایی همچون استفاده از انرژی خورشیدی، دیزل و ژنراتور برای تامین برق در زمان خاموشی احتمالی در دستور کار قرار گیرد.
او ادامه داد: در بحث برق رسانی به شهرکهای صنعتی فارس نیز تا آنجا که قانون اجازه دهد، آماده همکاری با شرکت شهرکهای صنعتی این استان هستیم.
وی اظهار داشت: نقشه راه برق رسانی به شهرکهای صنعتی مشخص و برآوردهای لازم نیز انجام شده و امیدواریم با تعامل و همکاری بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.
کریمی فرد گفت: ظرفیت های خوبی در قانون بودجه امسال برای این منظور پیش بینی شده و در سطح کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به توانیر اختصاص یافته است که تمام کوشش خود را برای تخصیص اعتبارات این بخش به کار خواهیم گرفت.

صنعتگران برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان همکاری کنند
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان نیاز است که صنعتگران این استان همکاری بیشتری داشته باشند.
سید مصطفی هاشمی افزود: چنانچه نیاز به اعمال خاموشی در صنایع نیز احساس شد انتظار است که این اقدام بر اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی قبلی انجام شود تا واحدهای صنعتی تمهیدات لازم را بیاندیشند.
او ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت در حوزه تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی برنامه ریزی در جهت تامین برق پایدار این شهرکها است که در این زمینه امیدواریم با تعامل و همکاری بین شرکتهای توزیع برق شیراز و فارس و برق منطقه‌ای این استان بتوانیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.
وی افزود: تامین برق پایدار از طریق اجرای خطوط انتقال اختصاصی، بر اساس اولویت انجام خواهد شد و باید در این زمینه بر اساس ظرفیتهای قانون بودجه اقدام و اعتبارات لازم را تامین کنیم.
او اظهار داشت: دولت در بودجه امسال و برای برق رسانی به شهرکهای صنعتی  منابعی را به شرکت توانیر اختصاص داده که باید با همکاری مجموعه‌های متولی برق استان و نیز حمایت و همراهی موجود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم .
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرکها و نواحی صنعتی استان، قیمت تمام شده حق انتفاع در این شهرکها کاهش خواهد یافت.
هاشمی افزود: هر آنچه که از اعتبارات ملی یا استانی در تامین زیرساخت شهرکهای صنعتی هزینه شود به همان میزان از قیمت تمام شده خدمات در شهرکهای صنعتی کاسته خواهد شد و این موضوع قطعا به نفع سرمایه گذاران خواهد بود تا زمین را با قیمت مناسب تری  دریافت کنند.

ثبت دیدگاه