• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اعلام برنامه‌های ششمین جشنواره ملی “آواها و نواهای رضوی” در شیراز

  • 11 اردیبهشت 1402 - 11:55
اعلام برنامه‌های ششمین جشنواره ملی “آواها و نواهای رضوی” در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت و همزمان با هفته نکوداشت شیراز و در آستانه دهه کرامت، در حرم سوم اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: مدح و منقبت امام رضا علیه‌السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام، به همراه تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا(ع)، از اهداف این جشنواره است.

او با یادآوری اینکه افتتاحیه این جشنواره ساعت ۱۶ چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت به میزبانی بارگاه با عظمت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم گروه‌های چاووشی خوانی استان‌های بوشهر و گیلان اجرا خواهند داشت و تعزیه حضرت شاهچراغ(ع) هم برگزار می‌شود.

قانعی گفت: از اتفاقات خوب این جشنواره در بخش اجرا، تشکیل یک تیم خوب از هنرمندان فرهنگی و هنری فارس بوده است.

وی با اشاره به لزوم برجسته شدن بخش ویژه حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره؛ خاطرنشان کرد که وقوع حمله تروریستی چهار آبان در حرم شاهچراغ(ع)، این تکلیف را پررنگ‌تر کرده است.

قانعی در بیان تقویم این رویداد گفت: در اولین روز اجرای چاووشی خوانی خسرو پرویزی از گیلان، دف نوازی گروه اخوان از کردستان، قوپوز نوازی احد ملکی از آذربایجان، تنبورنوازی سید تیمور محرابی از کرمانشاه، گروه مازرون از مازندران، دوتار و آواز رحمان اسلامی از خراسان شمالی، چاووشی خوانی ناخدا ستوده از بوشهر، آواز کوروش رضوانی از کهکیلویه و بویر احمد، گروه عارف از خراسان رضوی، گروه نجوای کتول از گلستان برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه صبح پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت نشست علمی در دانشگاه هنرشیراز برگزار می‌شود، گفت: این نشست با حضور اساتید فوآد توحیدی، متین رضوان‌پور، محمدرضا عزیزی، که از پیشکسوتان پژوهش حوزه موسیقی هستند، برگزار می‌شود.

قانعی افزود: در دومین روز جشنواره، چاووشی خوانی علی‌شاه حسینی از استان مرکزی، گروه زابل از استان سیستان و بلوچستان، گروه میسان از استان خوزستان، تکنوازی و تکخوانی حسین ولی‌نژاد از استان خراسان شمالی، گروه قاصدک از استان تهران، تک خوانی سید امین هاشمی از استان فارس، گروه یاری از استان لرستان، دوتار و آواز عبدالله امینی از خراسان رضوی و همچنین گروه پرستوهای مهاجر از کشور افغانسان، برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد فارس زمان برگزاری آئین پایانی را شامگاه جمعه و مکان را تالار حافظ اعلام و اضافه کرد: در این آئین برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند و شماری از گروه‌ها نیز اجرا خواهند داشت.

ثبت دیدگاه