• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

افزایش حدود ۳۰ درصدی تولید گندم در کشور قابل پیش‌بینی است

  • 19 فروردین 1402 - 12:02
افزایش حدود ۳۰ درصدی تولید گندم در کشور قابل پیش‌بینی است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و تلاش‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود شاهد جهش حدود ۳۰ درصدی تولید گندم در کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، شاهپور علایی مقدم در حاشیه سفر به استان فارس و بازدید از بخش های کشاورزی شهرستان داراب تصریح کرد: برآورد افزایش تولید گندم کشور در گرو مراقبت و محافظت مزارع از آفات، بیماری ها و علف های هرز تا انتهای فصل داشت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت قراردادی گندم در استان فارس به خوبی دنبال شده است، اظهار کرد: افزایش حدود ۲ برابری تولید گندم نیز در این استان پیش بینی می شود، این نوید بسیار خوبی برای بخش کشاورزی استان و کشور است.

۱۰ درصد امنیت غذایی کشور مربوط به فارس است

علایی مقدم با بیان اینکه تلاش های مستمری در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود قیمت خرید گندم در حال جریان است، اضافه کرد: استان فارس استان بزرگ و در بخش کشاورزی خیلی با اهمیت است، ۱۲ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود و این یعنی ۱۰ درصد امنیت غذایی کشور ما مربوط به استان فارس است.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح الگوی کشت در استان فارس کاملا مشهود است و بایستی الگوی کشت مطابق با سیاست‌های وزارتخانه در این استان اجرایی شود، ابراز کرد: این سیاست با هدف انتقال کشت محصولات پر آب بر به محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ها و کشت محصولات اساسی و راهبردی برای تامین نیاز کشور در فضای باز اجرایی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی در کشور ما یک کار راحت نیست و با محدودیت های زیادی از حوادث و سوانح گرفته تا خشکی اقلیم و کمبود بارش ها و کمبود آب مواجه است، گفت: میانگین بارش در دنیا چیزی حدود ۸۶۰ میلی متر است ولی در کشور ما میانگین بارش به کمتر از ۲۳۰میلیمتر رسیده است.

ثبت دیدگاه