• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

پارسال بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند فارس به خارج کشور صادر شد

  • 08 اردیبهشت 1401 - 14:10
پارسال بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند فارس به خارج کشور صادر شد

مدیرجهاد کشاورزی فیروزآباد فارس اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ تُن گلاب میمند به کشورهای انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.

 سید کاظم موسوی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری نیز توجه به موضوع صادرات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازارهای مصرف در برنامه این سازمان قرار دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد یادآور شد: سالانه ۲۲ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در فیروزآباد و بخش میمند از توابع این شهرستان تولید می شود.

وی اظهار داشت: بخش میمند مهمترین قطب تولید و تکمیل زنجیره فرآوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی در استان فارس است و در این منطقه  ۶۹ واحد گلاب‌گیری سنتی و ۱۸ واحد صنعتی فرآوری وجود دارد که  ۵۰ درصد گل تولیدی را فرآوری می‌کنند.

موسوی ادامه داد: علاوه بر اسانس‌گیری و فرآوری غنچه، از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز خریداری و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

موسوی تاکید کرد: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان فیروزآباد یک هزار و ۹۶۰ هکتار است که ۸۲ درصد آن در بخش میمند وجود دارد.

ثبت دیدگاه