• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

تخصص از عوامل پائین بودن آمار فوت کرونایی در فارس است

  • 30 آذر 1399 - 11:22
تخصص از عوامل پائین بودن آمار فوت کرونایی در فارس است

استاندار فارس گفت: معنادارتر و یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای اثرگذار در آمار پائین فوت براثر کرونا در استان فارس نسبت به میانگین کشوری، علم، تجربه و تخصص کادر درمان این استان است.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۳۰ آذر در آیین تجلیل از پرستاران فارس که در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت زینب(ص) و روز پرستار، بیان کرد: تبحر و تخصص مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استان فارس در کاهش تعداد فوتی‌های کرونایی نسبت به تعداد مبتلایان این بیماری در سطح کشور کاملا محسوس است.

رحیمی در بخشی از سخنان خود، خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی سال‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد که هر زمان جامعه ایران تحت تهدید و تحریم قرار گرفته، ملت متحدتر و منسجم‌تر شده‌اند.

او با بیان اینکه دشواری‌ها مردم ایران را بیشتر کنار هم قرار داده و متحد می‌کند، افزود: چه در زمان جنگ که استکبار تمام قد در برابر نظام ایستاد همه گروه‌ها در برابر دشمن قد علم کردند، چه در حوادث طبیعی که شاهد همراهی مردم بوده‌ایم، اتحاد و همدلی بیشتر و منسجم‌تر ملت ایران را مشاهده و تجربه کرده‌ایم.

استاندار فارس ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا مشاهده کردیم که در کشورهای پیشرفته علی‌رغم ادعای توسعه و تمدن، مردم برای بدست آوردن اقلام بهداشتی و خوراکی، مراکز عرضه و مغازه‌ها را غارت کردند.

رحیمی اضافه کرد: اما در جامعه تحریم زده ایران، مردم از خود گذشتگی داشتند و پای کار آمدند و بدون اغتشاش و بی نظمی به همدیگر کمک کردند.

او با بیان اینکه همه مردم ما در کنار مسئولان به شکل شبانه روزی تلاش کرده‌اند تا مشکلات رفع شود، خاطرنشان کرد: یقین داریم که در برابر هر بحرانی پیروز خواهیم بود چون می‌دانیم مردم ما، ملتی ایثارگر و همراه هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه عنوان فرشتگان نجات درخور شان و جایگاه پرستاران است، گفت: علی رغم گلایه‌های کادر پرستاری در زمینه امینت شغلی، شیفت‌های کاری‌، پاداش و حقوق و دستمزد اما هیچ یک از اعضای این جامعه، این مسائل را بهانه کاستی در ارائه خدمات به بیماران قرار نداده‌اند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه این قشر همیشه و به ویژه در مقطع فعلی، اجر معنوی بالایی به همراه خواهند داشت، اضافه کرد که مطالبات جامعه پرستاری منعکس شده و امید است شاهد تغییر وضعیت آنها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

ثبت دیدگاه