• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

مرکز انتقال خون در انار راه‌اندازی می‌شود

  • 08 دی 1395 - 19:08
مرکز انتقال خون در انار راه‌اندازی می‌شود

مهدی محمدحسینی، رییس سازمان انتقال خون رفسنجان گفت: مرکز انتقال خون انار به ساختمان بانک خون که در حال احداث است منتقل خواهد شد.

وی در گفت‌و‌گو با انارپرس افزود: برای رفاه حال مردم انار یک مرکز خونگیری در کانکسی که در یکی از بوستان‌های شهرستان بوده و موقعیت مناسبی برای ما و مردم داشت ایجاد کردیم که پس از مدتی و بنا به دلایلی این کانکس توسط شهرداری به مکانی که مناسب عمل خونگیری نبود، انتقال داده شد.

محمدحسینی اظهار داشت: اما اخیرا شنیده‌ایم که یکی از خیرین تصمیم بر احداث ساختمان بانک خون دارد که با احداث این ساختمان بخشی از آن نیز به عنوان مرکز خونگیری اختصاص داده خواهد شد و خونگیری در آن محل انجام می‌گردد.

وی اضافه کرد: روند خونگیری در انار نیز هر دو هفته یک بار و در روز‌های «سه‌شنبه» انجام می‌گیرد که افزایش روزهای هفته در این خصوص نیز باعث می‌شود آمار خون دهی پایین بیاید که مقرون به صرفه نیست.

رییس سازمان انتقال خون رفسنجان بیان کرد: تاسیس پایگاه انتقال خون دائمی در شهرستان نیز از دسترس ما خارج است و سازمان انتقال خون کشور با توجه با آیتم‌های خاصی چون جمعیت شهرستان، آمار اهدا کنندگان خون در ماه در آن شهرستان، تعداد تخت‌های بیمارستان و… مجوز ایجاد پایگاه انتقال خون دائمی در آن شهرستان را صادر می‌کند.

ثبت دیدگاه